Swift

10 Tempat paling bahaya di dunia

10 Tempat paling bahaya di dunia

Ini merupakan 10 tempat yang paling bahaya di dunia dan Malaysia juga turut termasuk dalam senarai tempat paling bahaya di dunia. Senarai ini akan bertukar tahun demi tahun, dari semasa ke semasa. Chicago pada masa dahulu pernah menjadi satu tempat yang paling bahaya, tapi bukan kerana Chicago mempunyai sejarah kes-kes jenayah yang teruk akan menjadikan ianya tempat paling bahaya buat selamanya. Mari kita lihat 10 tempat yang paling bahaya buat masa kini.

1. San Pedro Sula- Honduras

Tempat ini menjadi no.1 tempat yang paling bahaya di dunia, San Pedro Sula bukan la satu tempat yang ingin kita kunjungi tanpa adanya pengiring atau pengawal yang professional.


2. Ciudad Huarez- Mexico

Di dalam filem Hollywood selalunya mengaitkan Mexico sebagai satu tempat dimana banyak berlakunya jenayah, dadah, rompakan dan pembunuhan. Ini bukan mitos semata-mata akan tetapi memang berlaku pada realitinya. Jenayah sering dilaporkan berlaku dalam media masa mereka, tempat ini bukan tempat yang anda ingin kunjungi tanpa adanya senjata dan tanpa adanya teknik-teknik menembak.




3. Maceio- Brazil

 Pembunuh upahan? Seperti yang anda lihat di kaca televisyen. Disini mereka lebih gemar mengupah pembunuh upahan untuk menyelesaikan sesetengah bisnes mereka. Bukanlah salah satu tempat yang disarankan untuk anda melancong akan tetapi tempat ini mempunyai tempat-tempat yang menarik untuk dikunjungi.


 

4. Acapulco- Mexico 

Pantainya masih lagi menjadi salahsatu tarikan ramai pelancong untuk datang ke tempat yang cantik ini. Kecantikan yang ada padanya juga mempunyai keganasan yang berlaku, banyak kejadiaan pembunuhan yang berlaku di tempat ini. Jika anda ingin melancong disini silalah berhati-hati.

5. Sharm el Shiekh

Bukan sekadar tempat-tempat menarik, pemandangan antara yang tercantik, tempat-tempat yang mewah, malang sekali tempat ini turut menjadi salah satu tempat yang paling bahaya kerana berlakunya perompakan siang-siang hari, jenayah bersenjata dan rogol.


6. Kuala Lumpur- Malaysia

Malang sekali, ibu negeri kita turut termasuk dalam senarai tempat paling bahaya di dunia. Peningkatan jenayah yang berlaku terutamanya jenayah yang melibatkan senjata api telah meningkat dalam tempoh 3 tahun. Dalam tahun ini sahaja sudah banyak kes yang melibatkan jenyah bunuhrogol, rompakan dan ragut meningkat.






Baca selanjutnya disini 10 Dangerous Cities In The World


You Might Also Like

0 comments

Flickr Images