Swift

Vitaman C Membawa Kematian!

Vitaman C Membawa Kematian


Sebagaimana yang kita tahu, vitamin C baik untuk kulit, menegangkan kulit, halus dan mulus. Ramai yang mengambil suntikan vitamin C untuk mendapatkan kebaikan daripada vitamin ini. Tidak mustahil ramai yang mempercayai bahawa vitamin C ini mampu memberikan keajaiban, malah ada yang mempercayai vitamin C mampu untuk mengekalkan kesihatan seseorang.

Kajian telah dibuat sekian lama berkaitan vitamin C,hasilnya dan bukan sekadar testimonial kesannya hanya pada kulit memang memberangsangkan akan tetapi kesannya lainnya tidak di dapat disahihkan kerana tidak konsisten dan daripada maklum balas yang lain.

Seperti yang anda lihat pada tajuk entri kali ini, Vitamin C mampu membawa kematian jika diambil secara berlebihan. Dewasa yang berat sebanyak 70 kilogram dan mengambil vitamin C lebih daripada 833 gram akan membunuhnya. Selain itu pengambilan vitamin C amat bahaya pada pesakit ginjal dan mampu menyebabkan kematian. Cirit birit merupakan kesan sampingan yang pasti berlaku pada seseorang jika mengambil dos vitaman C 3 gm setiap hari.

Lebih Lanjut..

You Might Also Like

0 comments

Flickr Images